Friday, December 17, 2010

Part 1 ~ 2010 :: Bergelar Seorang GURU ::

Sekolah ku...
Kuarters ku

Salam....

Ok...untuk pembukaan cerita 2010 ni, aku mulakan cerita aku dgn kisah aku bergelar seorang GURU.... dah dekat 2 bulan gak la aku jadi "penganggur berjaya"...

jeng..jeng..jeng...tbe2 15/1/2010 tu aku dapat panggilan dari sorg sahabat mengatakan dah boleh check tempat posting... aku dgn tidak kesabaran hati terus membuka laptop dan terus je masuk KPM punye web.... dgn disaksikan oleh mak kesayangan duduk disebelah aku menantikan paparan tempat posting.... alangkah terkejutnye hati bile yang dipaparkan itu adalah bukan tempat yang die kehendaki..... dgn tulisan berwarna merah.. Tahniah... anda telah ditempatkan di negeri KELANTAN.. mcm tu la lbh kurang ayat die.... tbe2 air mata tak segan silu untuk mengalir dan aku terus memeluk mak yang ade kat sebelah aku... mak hanya mampu menepuk bahuku... mak kate xpe la... dah rezeki kite kat situ...

pada asalnya mmg agak sukar nk terima.. yela..sbb aku mmg harap sgt2 dapat posting tempat sendiri.. dah 6 tahun merantau kat tempat orang... nak la rasa bekerja kat tempat sendiri.. dengan hati yang redha aku terima rezeki aku mmg da ditakdirkan kat KELANTAN... ;)

** 25/1/2010 adalah hari melaporkan diri di JPN Kelantan.. aku ditemani ayah dan abg sulung...
alangkah terkejutnya apabila sesi penyerahan MEMO penempatan aku telah ditempatkan di SMK Kuala Balah, JELI... ape???? JELI???? adusss..... hati makin berdebar... resah dan gelisah... mcmner aku nk hidup kat sane???? uwwwaaaaa... ( tu mule2 la...) hehehe...

Lepas je dapat MEMO terus aku balik hotel dan ajak ayah dan abang ke sekolah yang aku ditempatkan... tak sabar sgt nak tengok keadaan sekolah aku tu.... dalam kul 2.00 kalo xsilap aku, aku pun sampi ke destinasi... dari Kota Bharu ke Kuala Balah amibil masa dalam 2 jam... mak aih... jauhnye....... ni kalo nak balik pahang mau berjam2... adehh..;(

Selesai melaporkan diri dengan pengetua, aku dibawa oleh rakan sekerja ku yang bernama atikah.. pun orang pahang utk balik ke kuarters guru... aku tumpang umah die dulu sebelum aku dapat kuarters sendiri... so, senang la hati aku da ade rumah untuk menumpang, pastu org pahang lak tu.... sempat 2 minggu je aku tumpang umah tikah sbb aku dah dapat kuarters yang terletak didalam sekolah....



So, da lama2 ok la duk kat kelantan ni... tapi terasa gak nak bertukar... tgk la setahun lg... yang membuat xlarat nk duk kelantan ni sbb kena berulang ke pahang..perjalanan amik masa 8 jam... mula2 ok la..da lama mmg xlarat...;)



itulah kisah aku mula2 posting kat kelantan ni... itu saja la citer utk hari ni... seterusnya akan citer part konvokesyen aku plak... check it out.. see.. ya...

4 comments:

  1. wahh hana..baru nk update blog yeh stelah sekian lame..bagus2..truskan usaha..aku pon ikut mood klu nk msukkn entry baru..klu x, blog aku pon t'kubur jgk lame2 x hupdate2.ngeh..ngeh..ngeh..

    ReplyDelete
  2. hehehe, tu la pasal ain...tbe2 rajin aku dtg nk hupdate blog ni... ntah mane dtgnye kerajinan aku ni ain.... skrg tgh duk make up blog...bertambah la rajin aku.... hehehe...

    ReplyDelete
  3. Baca ler blog aku skali ye if free..tp, aku pon dh lame x update.hehe

    ReplyDelete
  4. iye... aku mmg bce pun blog ko....hehehe

    ReplyDelete